Ajankohtaista

Aloitan uusia kuntosaliryhmiä syyskuun 2018 kuluessa FysioSalongissa Turuntie 20:ssä, linja-autoreitin varrella, tiedustele vapaita paikkoja. Teen myös yksilöfysioterapiaa ja hierontoja siellä.

Ryhmät Maanantaina Klo 12 -13 Seniorit Kuntosali ja Klo 13.30 – 14.30 Äiti – Vauvajumppa

Torstaina Klo 9,45 – 10,45 Äiti – vauvajumppa, Klo 11.30 -12.30 Seniorit Kuntosali, Klo 15.30 – 16.30 Naisten Keskivartalo vahvaksi

Kuntopiirissä painottuvat alaraajojen lihasvoima, tasapaino ja keskivartalon tukilihakset. Liikkeitä tehdään kuntosalilaitteilla, käsipainoilla ja kuminauhoilla. Kuntosaliharjoittelun aloitus ja omien lihasten vahvistaminen käy helposti ja turvallisesti.

Keskivartalo jumppa soveltuu kaikenikäisille naisille, jotka haluavat liikkuvuutta hartiaseutuun ja selkärankaan ja tukea keskivartaloon.  Jumpassa käydään läpi myös lantionpohjalihaksia. Helpot askelsarjat,  liikutaan iloisin mielin.

Äiti –vauva- jumppassa käydään läpi koko kehon lihaksia monipuolisesti, unohtamatta lantionpohjaa sekä tuetaan vauvan motorista kehitystä ja vuorovaikutusta äidin kanssa. Iloiset tunnit joissa ”punttina” toimii oma vauva.

Olen kesälomalla 7.6. – 15.6.2018 ja21.7 -5.6.2018 välisinä aikoina. Ajanvarausasioissa voit lähettää sähköpostia tai tekstiviestejä. Aurinkoista Kesää!!

Kevään 2018 uutisia

Uusi potilastietojärjestelmä ja KANTAan liittyminen

Otan käyttöön huhtikuun alkupuolella potilastietojärjestelmän, joka mahdollistaa kevään aikana liittymisen Kelan ylläpitämään Kanta- palveluun.

Jossain vaiheessa kevättä tai alkukesää fysioterapia-asiakkaat pystyvät katsomaan kuntoutustietojaan kannasta.

Lantiopohjan toimntahäiriöiden fysioterapia alkaa huhtikuussa. Katso tarjous!

Nyt mahdollista tutkia ja hoitaa lantiopohjan toimintahäiriöitä ja kiputiloja. Käytössä on EMG- tutkimuslaite, jolla voidaan tutkia lihasten toimintakykyä. Yksilöllinen ohjaus ja neuvonta harjottelussa. Tutkimista ei tehdä raskaana oleville äideille eikä kuukautisten aikana. Synnytyksen jälkeen jälkitarkastus ajan jälkeen.

Kiitän asiakkaitani kuluneesta vuodesta ja toivotan 

Hyvää ja Rauhallista Joulunaikaa sekä Onnellista Vuotta 2018!

Anja Laukkanen

 

Joulu on taas … joulu on taas…

Anna tänä jouluna läheisillesi hyödyllinen ja mieluinen hierontalahjakortti. Lahjakorttiin voit valita yhden tai useamman hieronnan tarpeen mukaan.

 Syksyn 2017 jumpat alkavat viikolla 36. Kysy vapaita paikkoja.

Pidän tulevan syksyn aikana neljä kuntosaliryhmää max 8hlöä/ryhmä. Kolme ryhmää on suunnattu senioreille ja yksi ryhmä työikäisille niskavaivoista kärsiville. Syksyn tunnit 12 kertaa 44 €, maksu lokakuussa.

Aikataulut: Ti  Klo 13 – 14 Senioriryhmä 1                              5.9. alkaen.

Ke Klo 13-14 Senioriryhmä 2                                 6.9. alkaen.

Ke Klo 14.30 – 15.30 Seniorisekaryhmä            13.9. alkaen

Ke Klo 17.45 – 18.45 Niska- hartiaryhmä          6.9. alkaen (kellonaika on vielä viitteellinen)

Senioriryhmät: Kokoontuminen n. tunti. Alkulämmittelynä reipasta koko kehoa lämmittäviä  ja tasapainoa aktivoivia helppoja liikkeitä välineillä ja ilman. Lihaskuntoliikkeet alaraajapainotteisesti kuntopiirinä 2 min/ liike, liikkeitä 6-8. Loppujäähdyttelynä helppoja venyttäviä liikkeitä.

Niska-hartiaryhmä: Kokoontuminen kestää n.tunnin, jossa alkulämmittelynä suhteellisen kevyitä/ elvyttäviä lämmittelyliikkeitä välineillä ja ilman. Lihaskunto/liikkuvuusliikkeet kuntopiirinä ( 1.5 min/liike) vastukset muutamassa kilossa,  tavoitteena tehdä pitkää sarjaa. Lopussa jäähdyttely venytellen tai rentoutushetki.

TAVOITTEENA: Niska-hartiaseudun lihaskireyksien laukaiseminen ja verenkierron elpyminen, normalisoida lihasepätasapainoa ja auttaa tiedostamaan ja korjaamaan ryhtivirheitä.

14.2.2017!

Ilahduta ystävää hierontalahjakortilla !

”Hyvät ystävät ovat ilonlähteitä.”

 

____________________________________________________________

Kiitän asiakkaitani kuluneesta vuodesta,

toivotan Rauhallista Joulua ja Hyvää Uutta Vuotta!

 Olen lomalla 22.12. – 31.12.2016.

Olen kesälomalla 5 – 24.7.2016. Tavattavissa taas ma 25.7.

Lomani aikana otan vastaan sähköpostia.

Elokuussa 2016 aloittavat taas senioreiden kuntosaliryhmät toimintansa. Tarkemmin aikatauluista ja vapaista paikoista viikolla 33.

 

Kevään 2016 uudet pienkuntosaliryhmät alkavat, ilmoittaudu mukaan.

Yksilöohjatut päiväryhmät, 5 henkilöä/ryhmä. Ei muita salin käyttäjiä samaan aikaan. Edullinen 4€:n kertamaksu. Soveltuu vasta-alkajasta jo pidempään harrastaneisiin. Ilmottaudu sähköpostilla tai soittamalla. Kertamaksu 4€.

Iltaryhmä niska-hartiaoireisille, alkaa viikolla 10 ja kestää 12 viikkoa. Keskitymme hartialihasten vahvistamiseen ja hyvän ryhdin oppimiseen sekä liikkuvuuden lisäämiseen. Kaksi kokoontumiskertaa käytetään sauvakävelyharjoitteluun. Ilmoittaudu puhelimitse tai sähköpostilla.  

Senioreille kotivoimisteluohjelma, ehkäisemään kaatumisia ja kaatumisvammoja.

Soveltuu parhaiten yli 80-vuotiaille iäkkäille, joilla on jo edellisenä vuonna ollut kaatumisia.

Ohjelman kesto on 6kk:tta, joka sisältää fysioterapeutin kotikäyntejä 5, joissa kartoitetaan voimistelijan lähtötaso, opetetaan kotivoimisteluliikkeet, seurataan ohjelmaan toteuttamista ja lopuksi asiakas saa palautteen toimntakykytestien pohjalta. Käyntien välillä fysioterapeutti pitää yhteyttä puhelimitse. Ei sovellu muistisairaille. Normaalihinta 250€, nyt 25% alennuksella.

 

Aikaisemmin  2015 kirjoitetut jutut…

ON AIKA OTTAA UUSIA HAASTEITA VASTAAN – MIKÄ ON TERVEYSLIIKUNTASUOSITUS ?

Kesälomat alkaa olla lopuillaan ja takanapäin. Syksyn harrastuskausi on kuluneella viikolla pyörähtänyt toden teolla käyntiin. On aika myös päivittää omaa liikkumistaan.

Nykyinen terveysliikuntasuositus 18-64 vuotiaille on reipasta kestävyyskuntoa kohentavaa liikuntaa useampana päivänä viikossa, yhteensä 2 tuntia 30 minuuttia / viikko tai rasittavampaa liikuntaa 1 tunti ja 15 minuuttia / viikko. Lisäksi tulisi viikkoon sisältyä 2 -3 kertaa voimaharjoittelua, notkeutta ja tasapainoa kehittäviä lajeja. 

Ota tavoitteeksi lisätä liikkuminen terveysliikuntasuosituksen mukaiseksi, Hyviä lajeja ja melkein ilmaisia ovat kävely, hölkkä, sauvakävely, pyöräily, frisbeegolf ( Hämeenlinnassa on kolme eri pituista ja haasteiltaan poikkeavaa rataa). Jos aika on kortilla yritä lisätä liikkumista arjen keskellä, kävele osa- tai koko työmatka. Hyödynnä lasten harrastuskuskauksen odotteluajat, omalla lenkillä, kiipeä portaat hissin sijaan ym. Kuntosalit tarjoavat tutustumiskäyntejä ilmaiseksi tai jopa tutustumisjaksoja edullisesti.

Liikkua ei tarvitse kaikin voimin, riittää kun menet sellaista vauhtia, että pystyt kaverille puhumaan. Kun olet sinnikäs pari ensimmäistä viikkoa, alkaa tulokset ja hyvä olo motivoida jatkamaan.