Palvelut

FYSIOTERAPIA             60 min. , 45 min., 30 min.

Tuki- ja liikuntaelinongelmat, leikkausten jälkeinen kuntoutus ym.

Päänsärkypotilaille tutkitut ja tehokkaat kotiharjoitukset.

Lantiopohjan toimintahäiriöt ja kiputilat, inkontinenssivaivat. Käytössä EMG- mittauslaite lantiopohjan lihasten tutkimiseen.

Tehokasta liikuntaharjoittelua iäkkäiden kaatumisen ehkäisyyn.

Hyvänlaatuisen asentohuimauksen hoito, myös ikääntyneille.

 

KOTIKUNTOUTUSKÄYNNIT SENIOREILLE
• Yksilöllisesti suunniteltu kuntoutus, tukemaan kotona selviytymistä ja ikääntyneen omia voimavaroja.
• Omaishoitajien tukeminen ja ohjaaminen.
• Kuntoutuksen seuranta ja tarvittavat muutokset liikkumissuunnitelmaan.

Kuntoutukseen pääsy on nopeaa, ajan voitte varata itse. Lääkärin lähetteellä Kela-korvaus fysioterapiasta.

 

KLASSINEN HIERONTA

30 min., 45 min., 60 min., 90 min., 120 min.

Kaikenlaiset lihasjumit, jännityspäänsärky, piriformissyndrooma, lihashuollon osana ym.

 

PIENKUNTOSALIRYHMÄT 

Nyt toiminnassa 4 ryhmää. Max. 7-8 henkilöä/ ryhmä. Ilmoittautuminen puhelimella tai sähköpostilla.

Ryhmät kokoontuvat päiväaikaan. Hartia-niskaryhmä arki-iltana (jää tauolle syksyllä 2019).

Fysioterapeutti ohjaa yksilöllisesti tarvittaessa, pienen ryhmän etu.

Ennen ryhmässä aloittamista kartoitetaan henkilön terveydentila ja mahdolliset liikerajoitukset.

RYHMÄKUVAUKSET

Seniori Kuntosali-ryhmät 60 +: Aloitetaan alkulämmittelyllä ja sen jälkeen kuntopiirinä lihasvoima- ja tasapainoliikkeitä tehden, lopuksi venytellään. Pääpaino on alaraajalihaksia vahvistavissa liikkeissä. Soveltuu vasta-alkajalle ja edistyneille. Liikkeet tehdään omaa kehoa kuunnellen omaan tahtiin.  Sali on pieni, joten välimatkat ovat lyhyet.

Yhdistelmäjumppa Lantio- Core naiset: UUSI!

Jumpassa käydään läpi keskivartalon ja lantion lihasryhmiä monipuolisesti, mukana ovat myös lantionpohjalihakset ja herätellään myös pakaralihakset. Luvassa siis tukilihaksille monipuolista harjoitusta, sivutuotteena tasapaino kohenee ja mieli virkistyy. Jumpataan rennolla otteella yläpää rentona ja alakerta tiukkana. Soveltuu kaikenikäisille naisille, jotka haluavat parantaa lantionlihasten hallintaa. Et tarvitse aikaisempaa kokemusta.