Palvelut

FYSIOTERAPIA             60 min. , 45 min., 30 min.

Tuki- ja liikuntaelinongelmat, leikkausten jälkeinen kuntoutus, kulumavaivat, venähdykset ja tapaturmat.

Päänsärkypotilaille tutkitut ja tehokkaat kotiharjoitukset.

Purentalihasten ja siihen liittyvien alueiden käsittelyt: Purentaongelmista, narskuttelusta ja stressistä johtuvien vaivojen helpottamiseksi. Sisältää vaivan kartoituksen ja käsittelyn.

Lantiopohjan toimintahäiriöt ja kiputilat, inkontinenssivaivat. Käytössä EMG- mittauslaite lantiopohjan lihasten tutkimiseen.

Hyvänlaatuisen asentohuimauksen hoito, myös ikääntyneille.

KOTIKUNTOUTUSKÄYNNIT SENIOREILLE
Tehokasta liikeharjoittelua iäkkäiden toimintakyvyn palauttamiseen vamman tai sairauden jälkeen. Mitä ikääntyneempi ihminen on jo muutaman päivän – viikon vuodelepo voi olla toimintakyvyn kannalta kohtalokas ja johtaa omatoimisuuden voimakkaaseen laskuun. Myöhemmin aloitetulla kuntoutuksella ei välttämättä saavuteta enää toimintakyvyn palautumista aiemmalle tasolle.

Siispä kuntoutukseen pääsyn pitää olla nopeaa, ajan voitte varata itse. Lääkärin lähetteellä Kela-korvaus fysioterapiasta myös kotikäynneistä, jos lähetteessä merkintä ”kotikäynteinä”.

 

KLASSINEN HIERONTA

30 min., 45 min., 60 min., 90 min., 120 min.

Kaikenlaiset lihasjumit ja kivut, jännityspäänsärky, piriformissyndrooma, lihashuollon osana ym.

Hieronnassa keskitytään laukaisemaan lihasjännityksiä ja käsittelemään mm. aktiivisia trigger-pisteitä, faskiaa unohtamatta.

Hierontakäyntejä palvelutaloihin ja työpaikoille, pyydä tarjous.

PIENKUNTOSALIRYHMÄT 

Nyt toiminnassa 4 ryhmää. Max. 7-8 henkilöä/ ryhmä. Ilmoittautuminen puhelimella tai sähköpostilla.

Ryhmät kokoontuvat päiväaikaan paitsi työikäisten Lantio- Core naiset ilta-aikaan.

Fysioterapeutti ohjaa yksilöllisesti tarvittaessa, pienen ryhmän etu.

Ennen ryhmässä aloittamista kartoitetaan henkilön terveydentila ja mahdolliset liikerajoitukset.

RYHMÄKUVAUKSET

Seniori Kuntosali-ryhmät 60 +: Aloitetaan alkulämmittelyllä ja sen jälkeen kuntopiirinä lihasvoima- ja tasapainoliikkeitä tehden, lopuksi venytellään. Pääpaino on alaraajalihaksia vahvistavissa liikkeissä. Soveltuu vasta-alkajalle ja edistyneille. Liikkeet tehdään omaa kehoa kuunnellen omaan tahtiin.  Sali on pieni, joten välimatkat ovat lyhyet.

Yhdistelmäjumppa Lantio- Core naiset: UUSI!

Jumpassa käydään läpi keskivartalon ja lantion lihasryhmiä monipuolisesti, mukana ovat myös lantionpohjalihakset ja herätellään myös pakaralihakset. Luvassa siis tukilihaksille monipuolista harjoitusta, sivutuotteena tasapaino kohenee ja mieli virkistyy. Jumpataan rennolla otteella yläpää rentona ja alakerta tiukkana. Soveltuu kaikenikäisille naisille, jotka haluavat parantaa lantionlihasten hallintaa. Et tarvitse aikaisempaa kokemusta.